Tiesioginė spauda

Pagrindinis spaudos būdas piešiniams yra DTG arba kitaip vadinama tiesioginė spauda. Tai yra būdas, kai audinys tiesiogiai padengiamas dažais ir vėliau pakaitinamas  presu dažų sutvirtinimui. Šis būdas yra beveik vienintelis kuris gali pilnai atspindėti visas detales, matomas paveikslėlyje.

Žodis “beveik” naudojamas dėl to, kad spaudos vaizdas taip pat priklauso nuo audinio spalvos ant kurio ji dedama, kadangi audinys sugeria dalį dažų ir duoda lengvą atspalvį spaudai. Rizikingiausios audinio spalvos – raudona, oranžinė, žalia, mėlyna. Jeigu turime šiltų tonų piešinį/nuotrauką ir dedame ant mėlynos spalvos marškinėlių, tikrai galime tikėtis melsvų atspalvių ir kiek purvinumo įspūdžio. Tą patį uždėję ant oranžinių ar raudonų marškinėlių gausime super “pašiltintą” variantą. Žinoma, ne visi vienodai atskiriame atspalvius ar jų kiekį, kaip ir mūsų naudojami ekranai, todėl reikia įsivertinti, kad vaizdas gali kisti, tik suprantama tam taip pat yra ribos. 🙂

Geriausiai spauda atrodo ant baltų, pilkų, smėlinių ir kitų pastelinių atspalvių. Tiesioginė spauda gali puikiai atrodyti ir ant juodos spalvos marškinėlių, bet tai priklauso nuo foto/piešinio spalvingumo ir dengimo.

Ant baltos spalvos dengiama tik spalvomis, kai ant visų kitų spalvų dedamas papildomas baltų dažų sluoksnis, kuris padeda išlaikyti spalvų ryškumą, kad piešinys ar nuotrauka nesusigertų ir pilnai neprarastų savo savybių, tačiau, kaip anksčiau minėjome, kartais ir tai pilnai nepadeda.

Spauda tik paruošus būna labiau juntama, vėliau išskalbus ji paminkštėja ir tampa paslankesne.

Formatai

Maži gaminių, ant kurių norima dėti tiesioginę spaudą, formatai netinkami jeigu gaminys turi siūlių, kurios eina šalia spaudos ploto. Tokiu atveju negalime tinkamai uždėti ant formos arba, net ir uždėjus, purkštukai nepasiekia paviršiaus tinkamai ir spauda išsilieja. Tokiu atveju geriau dėti spaudą ant karpinio (nesusiūto gaminio).

Didžiausias formatas 30x40cm. Technologija neleidžia daryti jungiamos spaudos, todėl nuo siūlės iki siūlės variantas atkrenta, tačiau galima atspausdinti puikius didelius paveikslus arba spausti kelis skirtingus per kelis kartus, svarbu, kad tai nebūtų vientisas vaizdas.

Patvarumas

Tiesioginė spauda laikosi tikrai netrumpai, tarnauja bent du metus, žinoma, priklauso nuo dėvėjimo ir priežiūros. Šios spaudos ypatumas, kaip minėjome anksčiau, kad po pirmo skalbimo pasišalina šiurkštumas, tuomet gali pasirodyti, jog nusiskalbė spauda, tačiau tik tuomet piešinys įgauna tikrą vaizdą. Išskalbus pirmą kartą piešinys gali pašviesėti pustoniu. Kažkiek ryškumo prarasti normalu, tačiau visada kviečiame kreiptis ir atsakysime ar viskas tvarkoje, ar reikalingos korekcijos.

Audiniai

Tiesioginę spaudą galime daryti tikrai ne ant visų audinių ir net sunku išskirti kurie būtų geriausi, nes  vienoda sudėtis dar negarantuoja vienodo efekto. Todėl kiekvieną kartą stengiamės pasidaryti testinį variantą ir tada matome ką galime daryti toliau. Tiesioginė spauda tikrai netinkama veliūrui/aksomui/barchatui.

Kai kurie lino gaminiai dėl aukštos temperatūros yra linkę keisti atspalvį, kiti yra per reto audimo, todėl gali praleisti ar palieti dažą.

Taip pat dažai liejasi spaudą dedant ant šilko ar satino audinių, kurie taip pat bijo ir aukštos temperatūros.

Alternatyva tiesioginei spaudai, norint uždėti foto ar piešinį ant drabužių, būtų skaitmaninė spauda  – sausas dažas (mes jį vadiname skaitmeniniu transferu). Galimybės labai plačios, tačiau taip pat reikia įsivertinti galimybes: audinį, spalvas, dydžius, dengimą ir kt. Tai būdas, puikiai atspindintis smulkias detales, jis puikiai tinka vektoriniams piešiniams, tačiau mažiau atsparus dažnam skalbimui.

Grįžtant prie tiesioginės spaudos reikia paminėti, kad proceso metu  naudojama paruošiamoji bazė, kuri kartais atskleidžia kiek ilgai audinys praleido laiko sandėlyje, ar buvo dėvėtas ir kt. Todėl  rekomenduojama tiek prieš dedant spaudą tiek po spaudos uždėjimo visada produkciją išskalbti iki 40 laipsnių vandenyje ir būtinai išvertus. DTG, kaip ir kitos spaudos variantų, negalima dėti į džiovyklę.

Kiekvieną kartą gavę užklausą įsivertiname visas rizikas ir pliusus, visada patariame ką galima pakeisti, kad būtų geresnis rezultatas. Matome, ar galima rizikuoti, ar reikia keisti patį būdą, o gal audinį, kartais ir patį piešinį. Pasirinkus gerą audinį ir turint gerai atliktą kūrinį kartais reikia tik minimaliai pakeisti įsitikinimus ir lengvai prisitaikyti, kad išgauti kokybišką produktą 🙂